Blog #5 – Telefoontjes

Ik kreeg een leuk telefoontje maandag. De Rabobank belde om excuses te maken voor de gang van zaken waarover ik in mijn vorige blog schreef.

Hij vond het erg vervelend dat ik van het kastje naar de muur was gestuurd bij mijn poging tot het openen van een startersrekening. En hij zei: ‘Normaal sturen wij na een klacht als deze een bloemetje, maar misschien heb ik in uw geval een leuker voorstel.’

Omdat hij mijn blog had gelezen, wist hij dat ik gestart was met een tekstbureau. Daarom vroeg hij of ik misschien voor de nieuwe ‘Dichterbij’ (het kwartaalmagazine dat Rabobank uitgeeft voor haar leden) een artikel wilde schrijven, dat ik als opdracht kon beschouwen. En dat, mocht het van beide kanten bevallen, hier wellicht een samenwerking in zat. Zeer attent.

Helaas de afgelopen week ook 2 keer gebeld door 2 partijen die me ondernemingskortingen aanboden op mijn energierekening. Na de problemen vorig jaar met 2 verschillende bedrijven die mij, zonder dat ze dit zeiden, lieten overstappen naar nieuwe energiemaatschappijen met veel hogere maandbedragen, heb ik ze resoluut afgekapt.

Ik dacht dat de Tweede Kamer een wet had aangenomen, dat bedrijven verbood ongevraagd met bedrijven te bellen. Schijnbaar moet die wet nog door de Eerste Kamer, de ministerraad, de president en de koning worden goedgekeurd en zijn dat soort telefoontjes, met geluk, over 5 jaar verboden.

Dus nog even een oproep: Energiemaatschappijen, als ik een mooie deal wil, vind ik deze zelf wel. En als ik toch nog vragen heb, dan weet ik jullie te vinden. Ik kan mijn tijd beter besteden. En jullie dus ook!

Dit bericht is geplaatst in blog. Bookmark de permalink.

3 Responses to Blog #5 – Telefoontjes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *