Persbericht niveau 3

Voor een Persbericht niveau 3 bezoek ik jouw winkel / onderneming / club / vereniging om een interview af te nemen met de eigenaar(s). Je krijgt bij de prijs inbegrepen, 2 correctierondes. Een extra correctieronde kost € 15,-

Voorbeelden

Hieronder vind je enkele voorbeelden van een Persbericht Niveau 3. De voorbeelden zijn advertorials, geschreven in opdracht van GHMP voor het magazine Alphen Magjezien.

Hoogendoorn Witgoed

ALPHEN AAN DEN RIJN – Hoogendoorn Witgoed aan de Euromarkt repareert, onderhoudt en levert huishoudelijke apparaten (witgoed).

‘Wij verkopen wasmachines, drogers, fornuizen en koelkasten voor huishoudelijk gebruik,’ vertelt Henk Hoogendoorn, die samen met zijn vrouw Corina al 30 jaar in het witgoed zit. ‘Partsnl, voorheen Fiks’t, zit in de winkel erbij en verkoopt onderdelen, accessoires, lampen en installatiematerialen. In de winkel, die ook showroom is, staan verschillende vrijstaande en inbouwapparaten. De inbouwapparaten bouwen wij, desgewenst, vakkundig bij de klanten in. Zo ontzorgen wij de consument.’

Hoogendoorn Witgoed is er voor particulieren, maar levert ook aan bedrijven, zoals Ipse de Bruggen, Philadelphia, Gemiva-SVG Groep en Junis Kinderopvang. ‘Met Ipse zijn we bezig met het vervangen van alle onzuinige apparaten. Dit doen wij, stapsgewijs, voor alle locaties. Ipse stelt hoge eisen aan duurzaamheid en veiligheid. We zijn dan ook trots dat ze ons hiervoor hebben uitgekozen.’

Inductie
Wat ook Hoogendoorn opvalt, is dat gasfornuizen verdwijnen en worden vervangen door zuinigere en onderhoudsvriendelijke inductiefornuizen en -kookplaten. ‘Wij ontvangen in de winkel veel klanten die hierin interesse hebben en bouwen steeds meer inductieplaten in. Hiervoor vragen wij bij de energieleverancier van de klant 3-fasen stroom aan. Als dat nodig is, kunnen wij de elektrische installatie aanpassen. Wij zijn erkend installateur en kunnen zelf de stoppenkast in om een aparte kookgroep te maken. Ook controleren wij of de stoppenkast veilig is. Zo niet, dan vervangen wij deze.’ Corina vult aan: ‘Voor ouder wordende mensen is inductie veel veiliger. Er is geen kans op gasontploffingen en zij kunnen zich niet aan inductieplaten branden als ze deze per ongeluk vergeten uit te zetten.’

Quooker
Nog een trend ziet Hoogendoorn in Quooker, de kokendwaterkraan. ‘We verkopen ze nu 3 jaar en hebben de allernieuwste, die naast kokend water ook ijskoud en bruisend water levert, ook al in de winkel staan. Een Quooker is heel zuinig en veilig.

Naast de verkoop van apparatuur en het bezorgen en inbouwen hiervan, repareert Hoogendoorn Witgoed veel. ‘Wij repareren bijna alle grote huishoudelijke apparaten. Al is er een aantal merken dat te onbekend is of een te lange levertijd van onderdelen heeft, die houden wij af.’ Corina: ‘De klant neemt het ons namelijk kwalijk als een reparatie erg lang duurt.’

Hoe het begon
Henk Hoogendoorn begon in 1989 als servicemonteur vanuit een schuurtje in Nieuwkoop. ‘Daar verkocht ik mijn eerste wasmachines.’ Zijn vrouw Corina hielp hem al snel een handje mee. ‘Na 4 jaar verhuisden we naar de Alphense Julianastraat waar ik samenwerkte met Petrelli. Vervolgens zaten we in de Willemstraat en vanaf 2001 in de Van Nesstraat. Inmiddels zitten we 5 jaar aan de Euromarkt op een fijn punt met een mooie, lichte en ruime winkel. Komend jaar vieren we ons 30-jarig bestaan.’

Hoogendoorn Witgoed / Partsnl
Euromarkt 131
2408 BE Alphen aan den Rijn
0172-424499
info@hoogendoornwitgoed.nl
www.hoogendoornwitgoed.nl

=========================

Brokkensuper

Albert Captein. Foto: Bram Corstjens

ALPHEN AAN DEN RIJN – ‘Brokkensuper koopt alles rechtstreeks in van de fabriek. Daarom leveren wij superkwaliteit voor een lage prijs,’ vertelt Albert Captein. ‘Daarnaast kunnen mensen gratis voor de deur parkeren.’

Wie Brokkensuper binnenstapt, komt in een ruim opgezette winkel, waar veel op pallets ligt. ‘Juist door per pallet in te kopen, kan ik de prijs laag houden.’ In het midden van de zaak staan de rekken met dierverzorgingsproducten, speeltjes en snacks.

‘Brokkensuper verkoopt voeding van maar één merk, Trainer. Hierin zijn wij uniek. Eén merk verkopen, betekent wel, dat ik het goed moet doen, want ik heb geen alternatief.’

Multinationals
Albert vertelt dat alle grote, bekende merken eigendom zijn van multinationals. ‘Deze maken voer van restproducten uit de menselijke consumptie. Restjes chips, koek, chocola. Er zit daardoor erg veel zout en suiker in hun voer. Veel goedkoper natuurlijk, maar veel slechter voor de huisdieren. Ook veranderen de ingrediënten in hun voer steeds. Hiervoor hebben ze een smaakstof ontwikkeld zodat het altijd hetzelfde smaakt.’

De brokken van Brokkensuper bevatten geen smaakstoffen. ‘Het is een puur ingrediënt. Toch kiezen veel mensen voor het kopen van voer in de supermarkt. Uit gemak, maar ook omdat ze denken dat het goedkoper is. Toch zijn onze grootverpakkingen goedkoper. En in supermarktvoer zit tarwe. Dat kunnen honden en katten niet verteren, dus het komt er allemaal weer uit. In ons voer zit bijvoorbeeld rijst, dat is goed verteerbaar en opneembaar. Ook stinkt de ontlasting hierdoor niet. Verder is in onze voeding omega 3 gedaan. Aminozuur, dat ontstekingsremmend werkt en goed is voor de vacht. Hierdoor hebben katten geen last van haarballen. De vacht krijgt een andere structuur en de haren gaan bij het wassen direct mee in de ontlasting.’

Core business
De core business van Brokkensuper is voeding. ‘Maar we verkopen ook spullen om te ontvlooien, te ontwormen en te verzorgen. Daarnaast geven wij advies. Voor dieren die niets mankeren, hebben wij goede voeding. Mankeren ze wel iets, zoals jeuk, iets aan de nieren, de urinewegen of zijn ze te zwaar, dan hebben we aangepast voer. Hypoallergene voeding, in geval van jeuk, verkoop ik goedkoper dan de dierenarts. Verder verkopen we vegetarische voeding voor honden. Omdat onze voeding hoogwaardiger is, eten de dieren minder.’

Ook maakt Captein duidelijk, dat zijn voeding vaak beter is dan die de dierenarts aanraadt. ‘Een dierenarts leert in zijn opleiding bijna niets over voeding. Zo schrijft hij soms medicijnen voor, terwijl de oplossing vaak ligt in de juiste voeding.’

Bij Brokkensuper kunnen honden altijd komen proeven. Baasjes van katten krijgen een proeverijtje mee. ‘Eén of twee zakjes van 300 gram in een smaak naar keuze.’

Webshop
Veel klanten doen hun aankopen in de winkel op de Euromarkt, maar ook via de webshop wordt veel besteld. ‘Ook klanten uit België weten ons te vinden.’

Klantenkaart
Klanten kunnen een klantenkaart aanschaffen bij Brokkensuper. Bij’ elke euro krijg je een punt. Bij 100 euro is dit 1 euro. De kaart is te krijgen in de winkel.’

Foto: Eigenaar van Brokkensuper, Albert Captein | Fotograaf: Bram Corstjens

Dit bericht is geplaatst in werkvoorbeelden. Bookmark de permalink.